mandag 31. august 2015

Vårt beste stevne til nå

Jeg og Mario har vært ute og luftet oss i LP-ringen igjen. Denne gangen var jeg for første gang siden vi begynte med dette "dritnervøs" av helt uvisst hvilken grunn. Hadde høy puls, svetta, var helt mo i knea og svimmel kan du si ;)

Om jeg ser litt bak resultatet er jeg veldig fornøyd, og vi gjorde vår beste opptreden i ringen noen gang. :)

Fellesdekk. Nå kan vi forhåpentligvis, etter mange vellykkede gjennomføringer, si at dette spøkelset er beseiret til det motsatte er bevist.
Dette kan jeg takke alle våre fantastiske treningskompiser, som aldri gir oss opp og bidrar til å holde oss oppe og i gang hele tiden for. Tusen takk herlige kompiser. Ingen nevnt, ingen glemt.

På stevnet i går lå Mario eksemplarisk flott på denne øvelsen, til tross for at vi fikk tilsnakk av dommeren der vi sto bak teltet og fniste og lo litt. Er jo ikke direkte sur og ha med seg bak teltet ho Karianne H. heller da..
Komentrar fra dommeren: "Etter 1.23 bøyde han litt på den venstre labben, ellers perfekt gjennomført.
9,5 poeng

Fri ved foten. Etter å ha hørt den ærlige uttallelsen i beste mening; "Noen ganger går du som en dass Ingar" (Det er jo en uttalelse med svung over, og som fester seg kan du si) fra en av treningskompisene våre bestemte jeg meg for at dette ikke skulle gjelde i dag. IKKE i dag nei.
Jeg myket opp mine stive skuldre, rettet opp min skjeve rygg, burde kanskje trukket inn magen også, men det gjorde jeg ikke, og skred til verket. Uansett om jeg syntes supern forsvant litt for langt bak i øyekroken, beholdt jeg en stolt holdning, tok meg ut et siktemål rett fram og gikk på. Taktskifter, som jeg jo alltid har hatt i godt monn ;) , og vendinger gikk som en lek.
Etter helt om og øvelsen var slutt, satt supern der han skulle med den største selvfølgelighet, og var riktig så fornøyd han også.
Uttalelsen fra dommeren lød; "Han følger deg jo fint, men ønsker mer kontakt" Elvis er død, tenkte jeg.
8 poeng

Dekk under marsj ble en opplevelse av de sjeldne. "Gi tegn når du er klar". Jeg var som sagt dritnervøs (fortsatt). "Utfør handlingen på høyde med meg uten at jeg kommanderer mer". Vet jeg vel, tenkte jeg og ga klarsignal. Vi marsjerte fram like selvsikkert som ved fvf, stoppet på høyde med dommeren og kommanderte dekk og bli. Fikk tatt ett skritt fram før dommeren sa; "Er'e du driver ed nå'a? Hvorfor gjør du sånn? Dette er dekk under marsj." Jeg bare slo oppgitt ut med armene og så tomt ut i lufta. Og dette som vi kan så godt Mario, sa jeg lavt. "Da kan du ta det en gang til, og vise hvor flinke dere er" sa dommeren høyt med et glimt i øyet, så publikum skulle høre det. Som sagt så gjort. Dommeren sa det sto til 8,5 i stil, men han måtte jo bare gi oss
0 poeng

Innkalling fra sitt med stå. "På plass!" Mario kom i veldig dårlig fart imot meg, i ren gjeterstil, og visste hva som ville komme; "Stå!!" ble kommandert på høyde med dommeren og han stoppet også i sakte tempo. Hehe, luringen. Resten gikk også sakte, men greit. Stemebruk, tydelig håndtegn og dårlig fart gav
6 poeng

Stå under marsj. Denne øvelsen har vi endelig begynt å få dreisen på, ikke et år for tidlig spør du meg
8 poeng

Fremadsending med stå. Ruta var denne gang plassert veldig nære ringbåndet, og rett foran noe fristende buskas for en markeringshissig Mario. Utfordring igjen her altså. På forrige stevne løp Mario rett igjennom ruta, bort på en stolpe og markerte på den.
"Ruta" ble kommandert, og Mario løp ut, om enn med noe redusert fart. Jeg hadde forrige stevne friskt i minne, og nærmest skrek "STÅÅ!!!" når han var ved båndet i forkant av ruta. Det bare nappa litt i øra på Mario, så jeg komanderte "STÅÅ!!!"  en gang til.
Men neida. Denne gangen nappa det ikke i øra på'n engang, før han fortsatte rett igjennom ruta og pissa i buskasset mens han titta bort på meg som sto, ikke så rent lite irritert, og bivånet det hele. Så kommer han trippende lekende lett imot meg, og det så ut som han tenkte; "Sa du no?"
0 poeng

Apportering. Har trena altfor lite på dette, så her kan det gå i hytt og pine. Mario hentet vel ganske greit, og tygde ikke altfor mye, (vurderte han helt nøytralt), stoppa på snei foran meg før han slapp den, så jeg måtte skreve litt ut for å få tak i den. "Den skal ettert reglementet slippes så du får tak i den uten å røre på bena, men jeg ser jo at du har en lite samarbeidsvillig rygg du som jeg, så jeg gir deg
5 poeng (Jeg må ha rørt ved noe ved den meget hyggelige dommeren Arild Berntsen)

Fritt hopp over hinder med sitt. Det lå 4 planker på hinderet. "Er du fornøyd med høyden?" spurte dommeren. Nei, sa jeg eplekjekt, jeg vil ha på 2 til. Han tittet litt vantro på meg; "Mener du det" Absolutt, svarte jeg og han la nesten litt motvillig på 2 til. Det er jo i utgangspunktet litt for høyt i forhold til Marios høyde, men han slurver og subber over ved for lav høyde.
Jeg kommanderte "Hopp". Mario spratt over lekende lett, som en gaselle. Da jeg kommanderte "Sitt" da han var på den andre siden av hinderet, ble han sittende så nær hinderet at jeg nesten ikke kunne se han bak der. Jeg så nesten bare snuta som strakk seg opp til den øverste planken mens han ventet på ny kommando. Da må jeg innrøme at jeg lurte litt på hvordan dette skulle gå.
Jeg kommanderte "Hopp", og da åpenbarte det seg en vakker hund i nydelig svev tilbake over hinderet og inn på plass. Gogutten min det tenker jeg. Er det ikke noe som heter; "Som eier så hund!? Hehehe.
8 poeng

Kontroll over hunden på avstand. Mario pleier som regel å være litt sliten og lei når siste øvelse skal utføres. Intet unntak denne gangen heller. Mario klatra litt ned på dekk, og det same på vei opp igjen etter at jeg nesten fikk skuldra ut av ledd når jeg prøvde å mane til innsats på siste øvelse. men vi kom oss igjennom dette på et vis også
6,5 poeng

Helhetsinntrykk. "Jeg har jo ikke noe annet valg enn å gi deg null her, ettetr at han pissa i ringen" sa dommeren som sant var.
Men uten pissinga da? lurte jeg. "Bikkja følger deg jo greit, og dere samarbeider bra, så det hadde nok blitt 8,5"! Men det ble altså
0 poeng

Full forståelse for at noen ikke skjønner min store fornøydhet og optiisme med dette. Men jeg, og de som trener sammen med oss skjønner nok godt hva jeg mener!

Vi er kjempefornøyde, og det er jo tross alt det viktigste!


Uttrykksikonet smile
Uttrykksikonet smi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar